Vi krediterer som udgangspunkt gerne en forsendelse/pakkelabel, hvis:

  1. Forsendelsen er bestilt over vores fragtaftale
  2. Forsendelsen er bestilt indenfor de sidste 14 dage
  3. Forsendelsen er ikke brugt

Dog er der nogle særlige regler/undtagelser, som du kan læse herunder.

Forsendelser med DAO365

Fortrydelsesretten for DAO365 forsendelser er 48 timer fra oprettelsestidspunktet.

Forsendelse bestående af flere kolli

For forsendelse der bestilles som flere kolli er det udelukkende muligt at få krediteret hele ordren, og dermed samtlige kolli på ordren, såfremt samtlige labels på ordren opfylder ovenstående kriterier.

Forsendelse oprettet over egen fragtaftale

Det er ikke muligt at få krediteret en forsendelse, der er oprettet over egen fragtaftale, da omkostninger i forbindelse med generering af den allerede er blevet afholdt og arbejde udført.

Du kommer dog ikke til at blive faktureret for selve fragten, så længe at pakkelabelen ikke bliver brugt.

Du kan læse mere om Fortrydelsesret i vores handelsbetingelser §8.

Sådan får du krediteret en forsendelse

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, så kan du selv sørge for kreditering ved at gøre følgende:

1. Gå ind under Forsendelser > Bestilte, og find den forsendelse du gerne vil annullere.

2. Klik på dropdown knappen under Label ud for forsendelsen og vælg Annuller forsendelse:

3. Angiv årsag for kreditering, acceptér betingelserne og klik på Opret anmodning.

4. Din forsendelse er nu annulleret og købet er blevet krediteret. Forsendelsen er hermed forsvundet fra din oversigt over de bestilte forsendelser.

Kreditering af Danske Fragtmænd forsendelser

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, skal du sende os forsendelsens ID-nummer og vi vil annullere forsendelsen og kreditere dig for dit køb.

Forespørgsel om kreditering skal komme fra den e-mail adresse, der er tilknyttet din Pakkelabels-konto.

Forespørgsel om kreditering skal sendes til kundeservice@pakkelabels.dk.

Ved kreditering af Danske Fragtmænd forsendelser er det vigtigt, at du får annulleret afhentningen af forsendelsen lige efter, at du har fået bekræftelse om kreditering fra vores kundeservice. Afhentning bliver nemlig ikke annulleret, når vi krediterer en forsendelse.

En annulleret afhentning er en forudsætning for at annulleret forsendelsen.

Tags: kreditering, kreditere, annullere, annullering

Fandt du dit svar?