Vi krediterer som udgangspunkt gerne en forsendelse/pakkelabel, hvis:

  1. Forsendelsen er bestilt over vores fragtaftale
  2. Forsendelsen er bestilt indenfor de sidste 14 dage
  3. Forsendelsen er ikke afsendt

Dog er der nogle særlige regler/undtagelser, som du kan læse herunder.

Forsendelser med DAO365

Fortrydelsesretten for DAO365 forsendelser er 48 timer fra oprettelsestidspunktet.

Forsendelser bestående af flere kolli

For forsendelser der bestilles som flere kolli er det udelukkende muligt at få krediteret hele ordren, og dermed samtlige kolli på ordren, såfremt samtlige labels på ordren opfylder ovenstående kriterier.

Forsendelser oprettet over egen fragtaftale

Det er ikke muligt at få krediteret en forsendelse, der er oprettet over egen fragtaftale, da omkostninger i forbindelse med generering af den allerede er blevet afholdt og arbejde udført.

Du kommer dog ikke til at blive faktureret for selve fragten, så længe at pakkelabelen  ikke bliver brugt.

Du kan læse mere om Fortrydelsesret i vores handelsbetingelser §8.

Sådan får du krediteret en forsendelse

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, så kan du selv sørge for kreditering ved at gøre følgende:

1. Gå ind under Forsendelser > Bestilte, og find den forsendelse du gerne vil annullere.

2. Klik på dropdown knappen under Label ud for forsendelsen og vælg Annuller forsendelse:

3. Angiv årsag for kreditering, acceptér betingelserne og klik på Opret anmodning.

4. Din forsendelse er nu annulleret og købet er blevet krediteret. Forsendelsen er hermed forsvundet fra din oversigt over de bestilte forsendelser.

Kreditering af Danske Fragtmænd forsendelser

Ved fortrydelse af en bestilt forsendelse hos Danske Fragtmænd skal du kontakte Danske Fragtmænd telefonisk for at få annulleret afhentning.

En annulleret afhentning er en forudsætning for at annullere forsendelsen.

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, skal du sende os forsendelsens ID-nummer, og vi vil annullere forsendelsen og kreditere dig for dit køb.

Forespørgsel om kreditering skal komme fra den e-mail adresse, der er tilknyttet din Shipmondo-konto.

Forespørgsel om kreditering skal sendes til kundeservice@shipmondo.com.

Kreditering af GLS Pick&Ship og Pick&Return forsendelser

Ved kreditering af GLS Pick&Ship og Pick&Return forsendelse er det vigtigt, at du får annulleret afhentningen af forsendelsen lige efter, at du har fået bekræftelse om kreditering. Afhentning bliver nemlig ikke annulleret, når en forsendelse bliver krediteret. Annullering af afhentning sker ved at du ringer til GLS' kundeservice.

Tags: kreditering, kreditere, annullere, annullering

Fandt du dit svar?