Shipmondo tilbyder mange funktioner og services til virksomheder, og det kan umiddelbart virke som en stor mundfuld at komme i gang, men lad dig ikke narre af det, for det er faktisk meget let at komme i gang med at sende pakker med Shipmondo.

I denne guide viser hvordan du kommer godt i gang med Shipmondo.

Efter Trin 1 vil du være i stand til at oprette manuelle forsendelser.

Trin 2-6 viser vi nogle basale funktioner, som du vil få glæde af, når du bruger Shipmondo i din hverdag.

Trin 7 er relevant, hvis du har egen fragtaftale, som du vil benytte med Shipmondo.

Modtager du kundeordrer gennem en webshop kan du med fordel følge trin 8 og opsætte en integration til Shipmondo, så du kan automatisere ordre- og forsendelseshåndtering.

1. Opret en gratis konto på Shipmondo

Opret din gratis Shipmondo-konto her.

Du kan se alle vores fragtpriser under menupunktet Priser og fragtaftaler, når du er logget ind på din Shipmondo-konto.

Se hvordan du opretter en forsendelse manuelt her.

2. Spar tid med gemt betalingskort og saldobetaling

Har du mange forsendelser, anbefaler vi, at du benytter saldobetaling. Dine køb gennemføres hurtigere, da vi ikke skal autorisere betalingen på dit kort ved hvert køb. 

Du får desuden en månedlig faktura per transportør fremfor en faktura per forsendelse, og det vil give dig et samlet overblik over alle dine forsendelser, samt færre bilag til regnskabet.

Find vejledning til aktivering af saldobetaling her.

Samtidigt kan du gemme dit kort, så du slipper for at taste kortoplysningerne hver gang du skal handle.

Find vejledning til hvordan du gemmer dit betalingskort her.

3. Opsæt foretrukken forsendelsesskabelon

Anvender du ofte en bestemt transportør, et fragtprodukt eller nogle bestemte services, så kan du opsætte en foretrukken forsendelsesskabelon og spare tid, når du skal oprette dine forsendelser manuelt.

Find vejledning til opsætning af forsendelsesskabelon her.

4. Send personlige beskeder til dine kunder

I forbindelse med en forsendelse, har du mulighed for at sende en personlig besked til din modtager i form af en e-mail og/eller en SMS. 

De fleste kunder er glade for at få tilsendt pakkenummer til deres forsendelse, men derudover kan en hilsen fra den, man har handlet med, også være med til at øge kundeloyaliteten.

Find vejledning til opsætning af personlig besked her.

5. Udskriv pakkelabels direkte til printeren

Alle pakkelabels kan hentes i PDF-format. En pakkelabel kan, gennem browserens printer-dialogboks, udskrives til en printer, der er tilkoblet den pågældende computer. 

Shipmondo understøtter også mulighed for at tilføje en printer til sin Shipmondo-konto. Med en tilføjet printer kan du udskrive dine pakkelabels direkte til printeren uden at skulle åbne browserens printer-dialogboks.

Find vejledning til tilføjelse af printer her.

6. Nem returforsendelser med Returportal

Gør det nemt for dine kunder at hente retursedler, bestille returfragt og returnere varer. Opret en returside med eget logo og identitet.
Du kan selv bestemme prisen på din returfragt. Du kan også vælge at tilbyde dine kunder gratis retur.

Find vejledning til opsætning af Returportal her.

7. Opsæt egne fragtaftaler

Har du forhandlet egne fragtaftaler med nogle bestemte transportører, kan du få dem opsat på din Shipmondo-konto. 

Når dine fragtaftaler er sat op, har du fra din konto både adgang til dine egne fragtaftaler og vores fragtpriser, som giver dig mulighed for at sende både pakker og paller til hele verden.

Læs mere om egne fragtaftaler her.

8. Har du en webshop?

Opsæt en integration til Shipmondo, så du kan automatisere din arbejdsgang.

Se hvordan du kommer godt i gang med opsætning af ordreintegration her.

Fandt du dit svar?