Har du mange forsendelser, så anbefaler vi, at du bruger Shipmondo's Printklient, som giver dig adgang til en række udvidet printmuligheder, samt fil-integration.

Printklienten er et Windows program, som du installerer på din computer. Når programmet er installeret lægger den sig i baggrunden, og kommunikerer med din Shipmondo-konto. 

Med Printklienten installeret og opsat, får du adgang til bl.a. følgende funktioner:

Installer printklienten – 5 simple trin

Det er nemt og hurtigt at opsætte Printklienten. Følg de følgende 5 simple trin og du er i gang.

1 Genere API nøgle

Log ind på din Shipmondo-konto og vælg Indstillinger > API.

Hvis de to felter er tomme, skal du trykke på Generer nøgler. 

API nøglerne skal bruges i trin 4.

2 Download Printklienten

 Du kan downloade printklienten her:

3 Installer Printklienten

Efter installationsfilen er downloadet, skal printklienten installeres.

Dobbeltklik på setup.exe og følg instruktionerne på skærmen.

4 Opsæt Printklienten

Nu er programmet installeret og skal opsættes.

Start programmet Shipmondo og hvis API bruger og nøgle ikke allerede er opsat, vil du se en skærm hvor at du kan indsætte nøglerne. Du kan altid ændrer dem under Indstillinger.

Udfyld hhv. API bruger og API nøgle med nøglerne genereret i trin 1 og tryk Gem. 

Resten af felterne skal ikke udfyldes.

Printer indstillinger (kun nødvendig ved Zebra printere med ZPL formatet):

For hver ZPL printer der skal benyttes, skal der sendes en konfigurationsfil til printeren. Denne fil indeholder de nødvendige billeder (eksempelvis PostNord logo) samt den nødvendige skrifttype.

Gå til Kalibrering og under ZPL konfiguration vælges der i dropdown listen printeren der ønskes konfigureret, og efterfølgende trykkes der Udskriv. Det kan godt tage et par minutter før printeren er færdig konfigureret. Når den er det, vil printeren skrive en label ud og fortælle at opsætningen er færdig.

Programmet er nu installeret og opsat korrekt.

5 Kontroller at der er forbindelse til serveren

Start programmet Shipmondo og kontroller at der er forbindelse til serveren.

Hvis alt går godt, vil et "ONLINE" ikon bliver vist i øverste højre hjørne. Hvis der sker nogle fejl, vil disse også blive rapporteret under Aktivitet -> Aktiviteter.

Hvis der ikke er forbindelse, så kan trin 1 gentages, og den nye API bruger og nøgle indsættes.

NB! Har du en ældre version af Printklienten installeret skal du sørge for, at den er afinstalleret eller Windows servicen for den er stoppet.

Fandt du dit svar?