Vi krediterer som udgangspunkt gerne en forsendelse/pakkelabel, hvis:

  1. Forsendelsen er bestilt over vores fragtaftale
  2. Forsendelsen er bestilt indenfor de sidste 14 dage
  3. Forsendelsen er ikke brugt

Dog er der nogle særlige regler/undtagelser, som du kan læse herunder.

Forsendelser med DAO365

Forsendelser med DAO365, der ønskes refunderet, skal være annulleret indenfor samme dag som de er oprettet, for at annulleringen kan gennemføres. En annulleringsanmodning, der ligger efter oprettelsesdatoen, vil blive afvist - også selvom forsendelsen ikke er brugt.

Forsendelse bestående af flere kolli

For forsendelse der bestilles som flere kolli er det udelukkende muligt at få krediteret hele ordren, og dermed samtlige kolli på ordren, såfremt samtlige labels på ordren opfylder ovenstående kriterier.

Forsendelse oprettet over egen fragtaftale

Det er ikke muligt at få krediteret en forsendelse, der er oprettet over egen fragtaftale, da omkostninger i forbindelse med generering af den allerede er blevet afholdt og arbejde udført.

Du kommer dog ikke til at blive faktureret for selve fragten, så længe at pakkelabelen ikke bliver brugt.

Du kan læse mere om Fortrydelsesret i vores handelsbetingelser §8.

Sådan får du krediteret en forsendelse

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, så kan du selv sørge for kreditering ved at gøre følgende:

1. Gå ind under Forsendelser > Bestilte, og find den forsendelse du gerne vil annullere.

2. Klik på pilen ved siden af knappen Hent og vælg Annuller forsendelse:

3. Angiv årsag for kreditering, accepter betingelserne og klik på Opret anmodning.

4. Din forsendelse er nu annulleret og købet er blevet krediteret. Forsendelsen er hermed forsvundet fra din oversigt over de bestilte forsendelser.

Kreditering af Danske Fragtmænd forsendelser

Hvis forsendelsen overholder de kritterier, der står i vores handelsbetingelser, skal du sende os forsendelsens ID-nummer og vi vil annullere forsendelsen og kreditere dig for dit køb.

Forespørgsel om kreditering skal komme fra den e-mail adresse, der er tilknyttet din Pakkelabels-konto.

Forespørgsel om kreditering skal sendes til kundeservice@pakkelabels.dk så snart at du har ved af forsendelsen ikke skal af sted, for at undgå forgæves afhentning.

Ved kreditering af Danske Fragtmænd forsendelser er det vigtigt, at du får annulleret afhentningen af forsendelsen lige efter, at du har fået bekræftelse om kreditering fra vores kundeservice. Afhentning bliver nemlig ikke annulleret, når vi krediterer en forsendelse.

Tags: kreditering, kreditere, annullere, annullering

Fandt du dit svar?