En kreditnota bliver kun udstedt, hvis der er oprettet en faktura på forsendelsen, som du har annulleret. Har du f.eks. betalt med saldo, så bliver din saldo som udgangspunkt opskrevet, og der bliver ikke udstedt nogen kreditnota.

Læs mere om de forskellige scenarier herunder.

Din forsendelse blev betalt med betalingskort

Ved kreditering af din forsendelse, vil beløbet blive refunderet til den samme konto hvor det er blevet trukket fra. Der vil blive oprettet en ny transaktionslinje f.eks. Kreditering af forsendelse 129232, under forbrugsdetaljer, og en kreditnota vil blive udstedet.
Den finder du under Forbrug > Kreditnota.

Din forsendelsen blev betalt med din Pakkelabels-saldo

Ved kreditering af din forsendelse vil der blive oprettet en ny transaktionslinje Kreditering af forsendelse 129233, og din saldo vil dermed blive automatisk opskrevet.

Såfremt at du er blevet faktureret for forsendelsen, så vil der blive oprettet en kreditnota, som du kan finde under Forbrug > Kreditnota.

Hvis du ikke endnu er blevet faktureret for forsendelsen, så bliver der hverken udstedet en faktura eller en kreditnota for forsendelsen.

Fandt du dit svar?